Kontakt os alle hverdage: Man – Fre: 9:00 – 17:00 || Mails besvares inden 48 timer
0
Din Kurv
0

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 

CVR-nr.: 41 40 82 19

Adresse: Vestergårdsvej 4

Telefonnummer: 75341295

7260 Sønder Omme

E-mail: kontakt@sengeriget.dk

Sengeriget.dk ejes af Uffe Vestergaard Schmidt og Ole Johansen, og drives af Uffe Vestergaard Schmidt, Ole Johansen, Louise Daugaard, Helle Frost.

Betaling 

På sengeriget.dk modtager vi følgende betalings muligheder: Dankort, Visa, Mastercard, og MobilePay

Der tages ikke gebyr på Sengeriget.dk og prisen er inklusive moms.

Sengeriget.dk bruger godkendt betalingsserver, der krypterer dine konto oplysninger med SSL, så man ikke kan aflæse dine oplysninger.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Oprids de internationale kortudstedere man kan benytte hos Sengeriget, samt de udløbsperioder, der er for reservationer for de enkelte kortudstedere. 

Finansiering

Hos Sengeriget tilbyder vi dig at dele din betaling op gennem vores samarbejdspartner, SparXpres. Vi kan i samarbejde med Sparxpres tilbyde en attraktiv, nem & hurtig finansiering, hvor du kan ansøge om lån her på hjemmesiden.

Lånet kan altid indfries uden ekstra omkostninger. Ansøg nemt og hurtigt, skal du blot vælge SparXpres som betalingsmiddel når du checker ud.

Du har som forbruger altid 14 dages returret på dit lån hos SparXpres. Aftalen om finansiering bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens §26.

Oplysninger behandles i forbindelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til hverken tredjemand eller andet.

Se meget mere om finanserings muligheder og andre oplysninger lige her.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Levering

Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og kan variere.

Alle varer med værdi over 699*kr. har gratis levering (privat omdeling-ekstra tillæg 99 kr.). Alle vores senge har gratis levering og bliver leveret til kantsten, og det er dit ansvar at få varen/varerne ind og sat op i din bolig. Vi leverer gratis til fastlandet i Danmark og til bro faste øer.

Alt afhængig af varetypen, vil der blive leveret på forskellige måder.

Hvis du ikke er hjemme, når varen forsøges leveret, leveres den til nærmeste pakkeshop, der har kapacitet af varen. I forbindelse med større varer som eksempelvis senge, sovesofaer og sengerammer, vil fragtmanden sørge for at kontakte dig senest 48 timer efter at ordren er landet hos dem. Fragtmanden henvender sig til dig, for at høre om hvilken dag det passer dig bedst at få varen leveret. Fragtmanden forpligtes ikke til at opgive et specifikt tidspunkt på dagen, men vil give et estimat. Udefrakommende faktorer som trafik, uheld eller anden form for forsinkelse vil skubbe leveringstidspunktet og dermed også estimatet.

Senge og madrasser er ofte bestillingsvarer, og de er derfor ikke på lager. Vi får efter bestilling leveret den bestilte varer og indtil den kommer på lager kan vi ikke oplyse den præcise leveringstid, Det maksimale antal leveringsdage/uger er altid angivet på vores produktside og husk der er altid tale om hverdage. Hvis du har yderligere spørgsmål til leveringstiden, er du velkommen til at kontakte os.

Leveringsbetingelser

Fragtmanden leverer varen/varerne til kantsten på leveringsadressen. Det er som kunde, dit eget ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse.

Hvis der er valgt anden levering end kantsten levering, så varen skal sættes ind og eventuelt monteres, så leverer fragtmanden dine varer det sted på/ved leveringsadressen, som du har bestilt det til, hvis der er fri passage.

Bemærk dog, at vi ikke tilbyder op bæring, montering og bortskaffelse, hvis leveringsadressen befinder sig på en ikke-bro fast ø, ligeledes tilbyder vi kun kantstens levering på ikke brofaste øer.

Ændring af leveringstidspunkt/forgæves levering

Ændring eller annullering af leveringstidspunkt eller leveringsadresse skal ske senest 48 timer inden den aftalte leveringsdato. Sker det senere, skal det forventes, at leveringstiden forlænges.

Gratis levering gælder kun en gang pr. bestilling, så hvis du ikke er hjemme til at tage imod din bestilling på aftalte tidspunkt, vil du blive opkrævet for levering anden gang.

Opbæring af varer

Du bedes inden levering sikre dig, at der er fri og uhindret adgang til den endelige placering af produktet i din bolig. Du skal sikre dig, at varen frit kan passere trappeopgange, døråbninger, entre og lignende. Du må gerne flytte genstande og møbler der kan være i vejen, eller forstyrre processen.

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige hensyn, opkræves fragtgebyr for ny levering. Hvis købet annulleres, vil du blive pålagt at skulle betale vores ekstraomkostninger for, hvis varen skal tages med retur.

Det er dit ansvar som kunde at afdække gulvet, hvis det er nødvendigt. Dette skal ske inden chaufføren ankommer til din adresse.

Montering 

Hvis du har bestilt opbæring og montering, bærer fragtmanden varen ind og monterer den i det rum, du ønsker, hvis der er fri passage. Sørg for at have de ovennævnte krav i orden, inden chaufføren ankommer.

vi tilbyder ikke montering af sengerammer og væghængte sengegavle, da vi af forsikringsmæssige årsager ikke må bore i vægge/murer.

Bortskaffelse

Bortskaffelse gælder udelukkende for senge, og sengen skal være skilt ad inden fragtfirmaet kommer til din adresse.

Modtagelse af defekte varer

Såfremt emballagen er beskadiget ved dens levering eller har tegn på at være defekt, bedes fragtbrevet kvitteres for modtagelse med eventuelle skader på indholdet. 

Beskadigelse af indbo/bolig ved levering

Såfremt der skulle ske skade på kundens bolig ved levering, bedes dette noteres på fragtbrevet eller på følgesedlen. Skulle du først opdage skaden efter fragtmanden/fragtmændene har forladt din adresse, bedes du kontakte os senest 24 timer efter, leveringen er sket. Ved henvendelsen bedes du oplyse dit ordrenummer og have dokumentation for skaden i form af billeder. Anmeldes skaden ikke til Sengeriget.dk inden for en rimelig og sandsynlig tidsperiode, efter leveringen er sket kan det få betydning for vores dækning af skaden.

Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@sengeriget.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du bedes ved medsende en kopi af din faktura, for varen du ønsker at returnere. Du bedes kontakte os via e-mail, derfra sender vi dig en pakkelabel, hvis der er tale om mindre artikler, som kan sendes med alm. post. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store varer.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 2.000 kr.

Ingen fortrydelsesret

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Ovenstående gælder naturligvis ikke, når der er tale om varer, der hører ind under vores 100 dages prøveperiode.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

Sengeriget ApS
Vestergårdsvej 4
7260 Sønder Omme 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Udover de 14 dages fortrydelsesret tilbyder vi en 100 dages prøveperiode på diverse produkter, hvilket du kan læse mere om i næste afsnit.

100 dages prøve

Hos Sengeriget.dk tilbyder vi en prøveperiode på 100 dage. Det gælder følgende produkter: boxmadrasser, kontinentalsenge, springmadrasser og elevationssenge.

Hos sengeriget.dk har du 100 dage til at vurdere, om sengen er den helt rigtige for dig. Hvilket betyder, du kan sove i sengen, og stadigvæk har mulighed for at få ombyttet kernen i din madras til en anden fasthed. 

Inden ombytningen eller returneringen sker, vil vi dog anbefale du har sovet i sengen i minimum 21 nætter. Da det tager tid at vænne sig til en ny seng.

Sovesofaer, lagner, sengetøj, dyner, puder, sengeborde og hylder indgår ikke i de 100 dages ombytningsret. Kort fortalt 100 dages ombytning gælder kun madraskerner, er du i tvivl er du altid velkommen til at kontakte os.

Gratis ombytning af fasthed/madraskerne

Når du har købt en seng hos Sengeriget.dk, kan du i 100 dage, fra du modtager sengen, ombytte madrassens fasthed/madraskerne, efter ønske. Herefter leverer vi det nye produkt, og tager den gamle med retur. Standardleveringen er til kantsten, medmindre andet er bestilt efter ønske.

Hvis du gerne vil ombytte, er der et par trin for at udføre ombytningen korrekt.

⦁ Tag madraskernen ud af betrækket. Det er køberens ansvar at tage madraskernen ud af betrækket, så den er klar til når fragtmanden ankommer for at ombytte dit produkt.

⦁ Pak den gamle madraskerne i den originale emballage. Pak den forsigtigt og godt ind, så produktet ikke beskadiges. Hvis du ikke har den originale emballage, kontakt os via vores mailadresse:

kontakt@sengeriget.dk

Hvis prisen på den nye kerne er højere end den eksisterende kerne betales differencen af kunden. Er det ikke tilfældet, refunderes differencen ikke.

For hver varer gælder, at ombytning i fastheden kun forekommer 1 gang pr. varer.

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til: 

Sengeriget ApS
Vestergårdsvej 4
7260 Sønder Omme  

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på Telefonnummer: 75341295

eller e-mail: kontakt@sengeriget.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr   

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Sengeriget.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på sengeriget.dk er Sengeriget.dk ApS.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@sengeriget.dk.  

Standardfortrydelsesformular

Du kan finde standard fortrydelsesformularen som er vedhæftet med dine handelsbetingelser i ordrebekræftelsen, kan også findes her og printes nemt ud.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.06.2026

 

Tilbud & Nyheder

Få tilsendt gode tilbud, inspiration, tricks og andet lækkert fra os til dig. Direkte til din mailboks. Indtast dit navn og mail nedenfor og tryk tilmeld.

nyhedsbrev-animation