Grundet COVID-19, kan der være ekstra leveringstid på vores produkter – Kontakt os for at forhøre dig nærmere.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Sengeriget.dk ejes af Uffe Vestergaard Schmidt og Ole Johansen, og drives af Uffe Vestergaard Schmidt, Ole Johansen, Louise Daugaard, Helle Frost og Marie Sofie Daugaard Schmidt. Firmaet blev stiftet i 2020.

Generelle oplysninger

CVR-nr.: 41 40 82 19
Adresse: Vestergårdsvej 4
Telefonnummer: 75341295
7260 Sønder Omme
E-mail: kontakt@sengeriget.dk

Produktinformation

Hos Sengeriget.dk oplyses hvert enkelte produkts egenskaber. For yderligere spørgsmål eller information, kan vi kontaktes på kontakt@sengeriget.dk

Priser

Alle priser på hjemmesiden, er gældende for det enkelte produkt. Priserne ændres hvis udsalg eller tilbud forekommer på hjemmesiden. Købet faktureres til prisen, der er oplyst på bestillingsdagen. Alle priser er vist inklusive moms, og der er derfor ingen ekstra gebyr.

Betaling

På sengeriget.dk modtager vi følgende betalings muligheder: Dankort, Visa, Mastercard, og MobilePay

Der tages ikke gebyr på Sengeriget.dk og prisen er inklusive moms.

Sengeriget.dk bruger godkendt betalingsserver, der krypterer dine kontooplysninger med SSL, så man ikke kan aflæse dine oplysninger.

Finansiering

Hos Sengeriget tilbyder vi dig at dele din betaling op over 10,20 eller 30 måneder helt gratis gennem vores samarbejdspartner, Resurs Bank.
Vælg lige netop de varer du står og mangler og læg dem i kurven. Ved checkout får du muligheden for at være Resurs Bank, hvorefter du kan ansøger om delbetaling.

 

Du har som forbruger altid 14 dages returret på dit lån hos Resurs Bank. Aftalen om finansiering bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens §26.

 

Oplysninger behandles i forbindelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til hverken tredjemand eller andet. Se mere herom på https://www.resursbank.dk/om-os-forhandler/integritet-och-sakerhet-foretag/gdpr-som-kunde-forhandler

Levering

Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og kan variere.

 

Ved valg af vores gratis leveringsform bliver dine varer leveret til kantsten, og det er dit ansvar at få varen/varerne ind og sat op i din bolig. Vi leverer gratis til fastlandet i Danmark og til bro faste øer. 

 

Du vil modtage en mail den dag, vi afsender din vare fra vores lager.

 

Alt afhængig af varetypen, vil der blive leveret på forskellige måder.

 

Hvis du ikke er hjemme, når varen forsøges leveret, leveres den til nærmeste pakkeshop, der har kapacitet af varen. I forbindelse med større varer som eksempelvis senge, sovesofaer og sengerammer, vil fragtmanden sørge for at kontakte dig senest 48 timer efter at ordren er landet hos dem. Fragtmanden henvender sig til dig, for at høre om hvilken dag det passer dig bedst at få varen leveret. Fragtmanden forpligtes ikke til at opgive et specifikt tidspunkt på dagen, men vil give et estimat. Udefrakommende faktorer som trafik, uheld eller anden form for forsinkelse vil skubbe leveringstidspunktet og dermed også estimatet.

 

Senge og madrasser er ofte bestillingsvarer, og de er derfor ikke på lager. Vi får efter bestilling leveret den bestilte varer og indtil den kommer på lager kan vi ikke oplyse den præcise leveringstid, Det maksimale antal leveringsdage/uger er altid angivet på vores produktside og husk der er altid tale om hverdage. Hvis du har yderligere spørgsmål til leveringstiden, er du velkommen til at kontakte os.

Leveringsbetingelser

Fragtmanden leverer varen/varerne til kantsten på leveringsadressen. Det er som kunde, dit eget ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse.

Hvis der er valgt anden levering end kantsten levering, så varen skal sættes ind og eventuelt monteres, så leverer fragtmanden dine varer det sted på/ved leveringsadressen, som du har bestilt det til, hvis der er fri passage.
Bemærk dog, at vi ikke tilbyder op bæring, montering og bortskaffelse, hvis leveringsadressen befinder sig på en ikke-bro fast ø, ligeledes tilbyder vi kun kantstens levering på ikke brofaste øer.

Ændring af leveringstidspunkt/forgæves levering

Ændring eller annullering af leveringstidspunkt eller leveringsadresse skal ske senest 48 timer inden den aftalte leveringsdato. Sker det senere, skal det forventes, at leveringstiden forlænges.

Gratis levering gælder kun en gang pr. bestilling, så hvis du ikke er hjemme til at tage imod din bestilling på aftalte tidspunkt, vil du blive opkrævet for levering anden gang.

 

Opbæring af varer
Du bedes inden levering sikre dig, at der er fri og uhindret adgang til den endelige placering af produktet i din bolig. Du skal sikre dig, at varen frit kan passere trappeopgange, døråbninger, entre og lignende. Du må gerne flytte genstande og møbler der kan være i vejen, eller forstyrre processen.

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige hensyn, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der opkræves fragtgebyr for ny levering. Annulleres købet, tilbageholdes fragtgebyret i det indbetalte beløb.

Det er dit ansvar som kunde at afdække gulvet, hvis det er nødvendigt. Dette skal ske inden chaufføren ankommer til din adresse.

Montering 
Hvis du har bestilt opbæring og montering, bærer fragtmanden varen ind og monterer den i det rum, du ønsker, hvis der er fri passage. Sørg for at have de ovennævnte krav i orden, inden chaufføren ankommer.

vi tilbyder ikke montering af sengerammer og væghængte sengegavle, da vi af forsikringsmæssige årsager ikke må bore i vægge/murer.

 

Bortskaffelse
Bortskaffelse gælder udelukkende for senge, og sengen skal være skilt ad inden fragtfirmaet kommer til din adresse.

Bemærk, at fragtfirmaet i sjældne tilfælde kan afvise at transportere sengen, hvis de konkluderer, at sengen er for tidskrævende at få ud af boligen.


Modtagelse af defekte varer
Såfremt emballagen er beskadiget ved dens levering eller har tegn på at være defekt, bedes fragtbrevet kvitteres for modtagelse med eventuelle skader på indholdet. Hvis varen bliver kvitteret for modtagelse uden indsigelse, kan du som kunde ikke senere reklamere over transportskader på indholdet.

 

Beskadigelse af indbo/bolig ved levering
Såfremt der skulle ske skade på kundens bolig ved levering, skal dette noteres på fragtbrevet eller på følgesedlen. Skulle du først opdage skaden efter fragtmanden/fragtmændene har forladt din adresse, skal du kontakte os senest 24 timer efter, leveringen er sket. Ved henvendelsen bedes du oplyse dit ordrenummer og have dokumentation for skaden i form af billeder. Sengeriget.dk frabeder sig ansvar for skader på bolig, hvis ikke det anmeldes til Sengeriget.dk inden for en rimelig og sandsynlig tidsperiode, efter leveringen er sket.

Fortrydelsesret

Hos os har du altid 14 dages fortrydelsesret. Dette er så du efter modtagelsen af dine varer kan være sikker på du har valgt den rigtige størrelse, farve osv. og sikre at de opfylder dine krav.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du:

 

  • Har modtaget din vare/dine varer.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når handler om ordrer med flere forskellige varer, der er købt i samme ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Er i fysisk besiddelse af en vare, som eventuelt består af flere dele.
  • Har du fået ombyttet f.eks. fastheden, og har købt et produkt for længe siden, men fornyeligt har modtaget det nye produkt, gælder datoen fra du modtager dit nyeste produkt.

Hvis du fortryder dit køb indenfor 14 dage efter modtagelse af produktet, skal du meddele os det herom via e-mail til kontakt@sengeriget.dk.

 

I din besked skal det tydeligt fremgå, at du benytter dig af din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved levering, ved at nægte modtagelse af varerne uden at give os direkte besked. Det vil altså sige at du ikke kan nægte din ordre til en fragtmand. Der er gratis returnering af senge og madrasser inden for 14 dage. Nogle produkter skal man selv stå for returneringen af, det gælder typisk for tilbehør som lagner, sengetøj, dyner, puder, ben, gavle og topmadrasser.

 

Udover de 14 dages fortrydelsesret tilbyder vi en 100 dages prøveperiode på diverse produkter, hvilket du kan læse mere om i næste afsnit.

100 dages prøve

 

 

Gratis ombytning af fasthed/madraskerne
Når du har købt en seng hos Sengeriget.dk, kan du i 100 dage, fra du modtager sengen, ombytte madrassens fasthed/madraskerne, efter ønske. Herefter leverer vi det nye produkt, og tager den gamle med retur. Standardleveringen er til kantsten, medmindre andet er bestilt efter ønske.

 

Hvis du gerne vil ombytte, er der et par trin for at udføre ombytningen korrekt.

 

  • Tag madraskernen ud af betrækket. Det er køberens ansvar at tage madraskernen ud af betrækket, så den er klar til når fragtmanden ankommer for at ombytte dit produkt.
  • Pak den gamle madraskerne i den originale emballage. Pak den forsigtigt og godt ind, så produktet ikke beskadiges. Hvis du ikke har den originale emballage, kontakt os via vores mailadresse kontakt@sengeriget.dk
  • Sovesofaer indgår ikke i de 100 dages ombytningsret.

Hvis der prisen på den nye kerne er højere, end den eksisterende kerne betales differencen af kunden, er det ikke tilfældet, refunderes differencen ikke.
For hver varer gælder at ombytning i fastheden kun forekommer 1 gang pr. varer.

 

Disse varer er ikke med i 100 dages prøve servicen.

Specialfremstillet efter individuelt mål, udstillingsvarer og varer købt på outlet. Jensen® senge har 100 dages ombytningsret dog KUN på hårdheden af din madras.

Varens stand ved returnering

Som kunde hæfter du kun for den eventuelle forringelse af din bestilte varers værdi. Hvis varen er blevet beskidt, og der ses tydelige tegn på slid, betragter vi den som brugt. Dette betyder at der vil forekomme en værdiforringelse og du vil derfor ikke modtage købsbeløbet ved tilbagebetaling. I sjældne tilfælde, kan varen være så forringet at den ingen værdi har, derfor vil intet af købsbeløbet refunderes. Det hele afhænger af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet ved returnering, skal vi modtage varen i ubrudt emballage.


Ovenstående gælder naturligvis ikke, når der er tale om varer, der hører ind under vores 100 dages prøveperiode.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du selvfølgelig det beløb du har betalt os, tilbage. I tilfælde af eventuel værdiforringelse, hæfter du for dette, dette fratrækkes det originale købsbeløb. Vi tilbagebetaler med samme betalingsmiddel, som der er benyttet ved handlen, medmindre andet bliver aftalt.

 

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

 

Ønsker du at returnere en varer købt hos Sengeriget.dk, bedes du kontakte os via e-mail adresse kontakt@sengeriget.dk. Du bedes altid at have dokumentation for dit køb dette kan være en kvittering eller et ordrenummer. Du bedes ved medsende en kopi af din faktura, for varen du ønsker at returnere.

 

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Når du handler på Sengeriget.dk, har du 2 års reklamationsret som købeloven forskriver Det betyder du kan få varen repareret skulle der være sket noget, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af situationen.

 

Reklamationen bør være berettiget, og at problemet eller manglen ikke er sket som følge af fejlagtigt brug af produktet, skadeforvoldende adfærd eller andre dårlige forhold for produktet

 

Du bedes reklamere indenfor rimelig tid. Reklamerer du inden for de første to måneder efter problemet er opstået, vil reklamationen være rettidig.

Returnering

Returnering af produkter fra Sengeriget.dk skal ske på følgende måde: 
Du kontakter os via e-mail, derfra sender vi dig en pakkelabel, hvis der er tale om mindre artikler, som kan sendes med post. 

 

Du skal sende din ordre retur til os, uden forsinkelse og senest 14 dage efter, du har valgt gerne at ville fortryde dit køb og har meddelt os dette. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen pakkes forsvarligt ind. Du kan komme til at hæfte for værdiforringelse, og dårlig stand, såfremt varen er blevet skadet grundet dårlig indpakning ved returnering. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet hvor varen er overleveret fra fragtmanden til dig. Du bedes medsende en kopi af din faktura.

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post, f.eks. senge og madrasser. Er der tale om større artikler som skal afhentes, madrasser, senge, sovesofaer og lignende, kan du bestille en afhentning på e-mail kontakt@sengeriget.dk

Persondatapolitik

For at handle hos os har vi brug for følgende: Navn, adresse, telefonnummer, så vi kan levere de bestilte produkter.

 

Personoplysninger opbevares i fem år, hvorefter de slettes. Som kunde har du altid ret til at kontakte os med indvendinger mod registreringen, eller få indsigt i hvilke oplysninger vi har om dig.

Klager

Hvis du vil klage over købet hos os, bedes du henvende dig på e-mail kontakt@sengeriget.dk, skulle vi ikke kunne nå frem til en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for klageløsning

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Forbehold

Vi tager forbehold for tastefejl, prisændringer, udsolgte varer og leveringssvigt.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at foretage et køb her på Sengeriget.dk. Såfremt du er under 18 år, opfordre vi til samtykke fra dine forældre. En bestilling kan let annulleres af en forælder, hvis det skulle hende, at bestillingen er udført af et barn eller en person under 18 år.

Asset 71

100 dages prøve

Prøv din nye drømme seng i 100 dage. Hvis det viser sig, den ikke er noget for dig, henter vi sengen og du får pengene retur.

Asset 303

Gratis Levering

Den er god nok, vi leverer gratis til din adresse. Er der yderligere brug for montering, opbæring eller bortskaffelse, kan dette tilvælges.

Asset 304

Fysisk Butik

Vi har en fysisk butik, så du til enhver tid kan kigge forbi. Her får du rig mulighed for at se varerne, inden du køber dem.

Asset 305

Kundeservice

Det er vigtigt for os, at du som kunde bliver set og hørt. Derfor står vi til rådighed for at hjælpe og rådgive dig bedst muligt.

Asset 308

Finansering

I samarbejde med Resurs Bank, har du muligheden for at få regningen delt op i mindre bidder, der gør det mere spiseligt.

Asset 306

Op til 25 års garanti

Der er op til 25 års garanti på mange af vores produkter, og der er 5 års garanti på vores elevationsmotorer.

En god seng er vigtig for os, for din skyld.

Derfor er det virkelig vigtigt for os at du får den bedste søvnoplevelse og får prøvet din nye seng af i 100 dage, på den måde er du helt sikker på om det er den rette til lige netop dine behov.

Vær opdateret.

VIGTIG INFORMATION

COVID-19 Udfordringer

Vi er som mange andre desværre ramt af forsinkelser grundet Covid 19, Vores leverandører har store udfordringer med at få råvarer. Derfor kan der forekomme noget længere leveringstid end hvad vi ellers sigter efter. Kontakt os, og forhør om leveringstiden på det du ønsker at købe.

 

Tak for jeres forståelse.
Fra alle os hos Sengeriget.dk